سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع تجهیزات تصفیه فاضلاب | ماشین آلات صنعتی و ساختمانی

دستگاه اکسیژن ساز و کاربردهای آن

دستگاه های اکسیژن ساز برای کاربردهای متفاوتی تولید و عرضه می شوند. شرکتهای مختلف با تولید اکسیژن سازهای صنعتی برای استفاده در بسیاری از صنایع مانند پرورش ماهی، مراکز درمانی و بیمارستان ها، برشکاری اکسیژن، مشعل های هیدروژن-اکسیژن در صنعت شیشه سازی، مراکز پژوهشی و آزمایشگاه ها ...و ... فعالیت دارند.
شما باید هنگام خرید اکسیژن ساز به فعالیت و حرفه خود توجه داشته باشید و دستگاه تان را با توجه به کارایی مورد نیاز خود خریداری نمایید. باید هنگام خرید اکسیژن ساز شرکت ارائه دهنده دستگاهی را انتخاب نمایید که خدمات پس از فروش بهتری ارئه میدهند.
ممکن است شما کپسول اکسیژن یا اکسیژن ساز را به عنوان یک وسیله برای رساندن اکسیژن به بدن بشناسید، اما باید توجه داشته باشید که روش رساندن اکسیژن در کنار مشخصات این دو مدل اکسیژن رسانی کاملاً متفاوت می باشد.

طرز کار دستگاه اکسیژن ساز

اکثر دستگاه های اکسیژن ساز از تکنولوژی PSA ( جذب نوسانی فشار) استفاده می کنند و در مراقبت های پزشکی خانگی و یا مطب پزشکان ، که نیازمند ارائه اکسیژن هستند اما استفاده از اکسیژن مایع و فشرده شده خطر دارد، مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه اکسیژن را گرفته و نیتروژن های آن را جدا می کند تا یک گاز غنی شده از اکسیژن تولید شود و آن را در اختیار کسانی قرار می دهند که سطح اکسیژن خونشان پایین است.

از این دستگاه نیز به عنوان یک منبع اقتصادی اکسیژن در فرایند های صنعتی نیز استفاده می شود و در این زمینه به نام ژنراتور گاز اکسیژن نیز معروف است. دستگاه های اکسیژن ساز برای جذب گازها از یک غربال مولکولی استفاده می کنند و با تکنیک جذب نوسانی فشار، نیتروژن را به مواد معدنی زئولیت تبدیل می کند و نیتروژن ها را کاملا خارج می کند. این کار باعث میشود اکسیژن به عنوان گاز اصلی و اولیه باقی بماند. در فشار بالا زئولیت های متزلزل به دلیل گسترده بودن سطح آن و ویژگی های شیمیایی اش نیتروژن های زیادی را جذب می کند. بعد از جمع آوری اکسیژن و دیگر مواد آزاد، فشار پایین آمده تا نیتروژن ها به راحتی دفع شوند.

دستگاه مولد اکسیژن متشکل است از یک کمپرسور هوا، دو سیلندر پر از گلوله های زئولیتی، یک مخزن مساوی کننده فشار و چند شیر فلکه و لوله. قیمت اکسیژن ساز نیز با توجه به اندازه و کاربرد آن بسیار متنوع است. برای اطلاعات بیشتر حتما نیاز است تا با کارشناسان مشورت نمایید.

مراحلی که این دستگاه طی میکند تا اکسیژن خالص تولید شود :

 

  • در مرحله اول اکسیژن وارد دستگاه شده
  • در مرحله دوم مقدار نیتروژن موجود در هوا تا حد زیادی کاسته میشود.
  • در مرحله سوم میزان اکسیژنی که باید از دستگاه خارج شود تنظیم میگردد و خروجی اکسیژن بر حسب لیتر بر دقیقه میباشد.
  • در مرحله آخر نیز اکسیژن تغلیظ شده توسط نازل و ماسک مخصوصی به مصرف بیمار میرسد.


اکسیژن ساز در انواع مختلفی نیز تولید میشود. اکسیژن ساز خانگی و اکسیژن ساز همراه از جمله اکسیژن سازهایی هستند که در بازار موجود میباشند. اکسیژن ساز خانگی همانطور که از نامش نیز پیداست در داخل  منزل مورد استفاده قرار میگیرد و میتواند اکسیژن موجود در هوای منزل را تغلیظ و در اختیار بیمار قرار دهد. این نوع اکسیژن ساز با برق خانگی کار میکند و معمولا حمل آن به لطف چرخ هایی که برای آن تعبیه شده است به آسانی انجام میشود.

اکسیژن ساز همراه نیز قابل حمل میباشد و بیمار میتواند آنرا به همراه خود به هر مکانی انتقال دهد. دستگاه اکسیژن ساز همراه از باتری تعبیه شده در داخل خود انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین میکند. برخی از انواع دستگاه اکسیژن ساز بصورت پالسی و برخی دیگر بصورت مستقیم اکسیژن را به بیمار میرسانند.

نکاتی درباره دستگاه مولد اکسیژن

کمپرسور موجود در دستگاه اکسیژن ساز، فصار و درصد اکسیژن را در محفظه ها بالا برده و خلوص اکسیژن داخل آن ها را به 94 درصد و فشار آن را به حدود 230 میلی متر جیوه می رساند .

اکسیژن از درون محفظه نگه داری به پشت فلومتر جلوی دستگاه هدایت شده و از نازل مخصوص به سمت بینی و دهان بیمار هدایت می گردد . توجه به نکاتی اساسی راجع به دستگاه اکسیژن ساز ضروری می باشد :

_خلوص اکسیزن خروجی اکسیژن ساز معمولا بین 93 تا 95 درصد می باشد .

_دستگاه به طور عادی اگر روشن باشد و به بیمار متصل نباشد هیچ گونه اکسیژنی را به فضای اتاق اضافه نمی نماید .

_اکسیژن ساز خانگی با برق کار کرده و فاقد باتری و یا سیلندر ذخیره می باشد و به محض قطع شدن برق عمل دستگاه متوقف می گردد .


پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و مزایای آن

    نظر

 

 تصفیه فاضلاب


تصفیه فاضلاب اغلب به دو روش مورد استفاده قرارمیگرد. اولین روش روش هوازی و دومی روش بی هوازی می باشد. از روش  هوازی به عنوان پیشرفته در جهان یاد میشود. و از سویی روش تصفیه فاضلاب به روش بی هوازی به دلیل بوی بد و آزار دهنده و کیفیت ضعیف تر خروجی فاضلاب به نصبت روش هوازی کمتر مورد استفاده و تایید سازمان محیط زیست می باشد.

در تصفیه فاضلاب به روش بی هوازی اصولا از سپتیک تانک ها ی مختلف استفاده میشود و در انتها به راکتور بی هوازی ختم میشوند. ولی در روش هوازی با استفاده از تجهیزات هوادهی باکتری های هوازی این نوع باکترها را ابتدا رشد داده و ازخود خوری  باکتر ها جلوگیری میکنند. شایان ذکر می باشد که در تصفیه فاضلاب هوازی با استفاده از انواع منعقد کننده های مجاز  همچون آلوم و به وسیله ته نشینی همه ذرات معلق موجود در آب به آبی با رنگ شفاف و زلال خواهد رسید از اصلی ترین پارامترهای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب خروجی آب مناسب با استاندارد سازمان محیط زیست  مورد استفاده  مصارف کشاورزی و صنعتی می باشد. اجرای مناسب در ضمینه  تصفیه فاضلاب متواند کمک شایانی به کشور در تامین آب وجلوگیری از استفاده از آب های زیر زمینی و مبازره با خشگسالی بنماید. در همه جای دنیا انساها به صورت جامد ومایع فضولاتی در آب ایجاد میکنند. بخش بسیار زیادی از این فاضلاب را آب تشکیل میدهد. که چیزی حدود  99/9درصد می باشد. تصفیه فاضلاب فرآیندی است که به موجب آن از بار آلودگی فیزیکی,شیمیایی,میکروبی فاضلاب کاسته شود. انواع فاضلاب از سر رشته تولید آن به دوبخش فاضلاب بهداشتی یا صنعتی تقسیم می شوند. انواع  فاضلاب انسانی از طریق مجتمع های مسکونی.,ادارات,بیمارستانها شوند. و انواع فاضلاب صنعتی از طریق کارخانجات صنعتی,لبنی,نساجی,معادن,تولید میشوند,و درانتها هدف ازتصفیه فاضلاب کمک به شرایط زیست محیطی انسانها,حیوانات,گونه های کشاورزی می باشد.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب


در تصفیه کردن فاضلاب چندین روش مختلف برای تصفیه کردن فاضلاب به وسیله پکیج تصفیه فاضلاب وجود دارد و این شرکت توانایی بسیار بالای خود را با طراحی و اجرا پروژهای زیادی از پکیج تصفیه فاضلاب با اخرین استاندارهای سازمان محیط زیست در ایران را دارا می باشد.

 دراین بخش قصد داریم مقایسه ای بین قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی و تصفیه خانه فاضلاب بتنی در ابعاد وظرفیت های متفاوت را بررسی کنیم.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب اکثرا به صورت فلزی در کارخانه این شرکت تولید میشود و عملیات ساخت,نصب و راه اندازی آن کمتر و اقتصادی تر از نوع بتونی آن می باشد در این نوع از سیستم ها بدلیل عدم حضور فیزیکی پرسنل برسر پروژها و اعمال هزینه های جانبی قیمت پکیج تصفیه فاضلاب برای کارفرما  ارزانتر می باشد .

 قیمت روش های بتونی به دلیل بکاربردن میلگرد و مصالح سیمانی و با توجه به قالب بندی و هزینه های مهندسی کارگری  ساخت تصفیه خانه پس از نقشه برداری های اولیه و گودبردای های ابتدایی لازم و مشکلات درجا نمایی در ابعاد کوچک در مقایسه با قیمت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی بسیار بالا می باشد.

 

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی


 پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی - انسانی واحدهای کوچک تصفیه ای هستند که از آنها برای تصفیه فاضلابهای بهداشتی در ظرفیتهای کم استفاده می شود چرا که در چنین مواردی ساخت تصفیه خانه های متعارف (بتنی) باعث افزایش هزینه ها و مشکلات ساخت و بهره برداری از سیستم می گردد. در این پکیج ها کلیه واحدها و تجهیزات مورد نیاز سیستم تصفیه در یک واحد مجتمع شده و سیستم را قادر می سازد که بطور مستقل فعالیت های تصفیه ای خود را به انجام برساند.

    همچنین این پکیج ها را می توان در کارگاه های مجهز ساخته و در محل پروژه نصب نمود و بدین ترتیب ضمن ارتقاء کیفیت ساخت می توان عملیات لازم در محل را به حداقل رساند. این پکیج ها قادر هستند که فاضلاب های بهداشتی را مطابق استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست ایران تصفیه نموده و از پساب آنها می توان برای آبیاری فضای سبز و مصارف کشاورزی طبق استانداردهای زیست محیطی استفاده کرد.

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی – ما با بهره گیری از فناوری روز دنیا در زمینه علم مهندسی تصفیه فاضلاب و همچنین تجرب? چندین ساله خود در زمینه تولید، ساخت و اجرای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی در حال حاضر توانسته ایم با وجود بسترهای لازم از قبیل کارگاه ساخت و واحد های خدمات پس از فروش و خدمات فنی، به عنوان یکی از بزرگترین و کارآمدترین شرکت ها در زمینه مهندسی آب و فاضلاب در سطح کشور شناخته شویم.

گواه این مطلب، صدها پروژ? موفقی است که در سطح ملی در زمینه ساخت و تولید پکیج های تصفیه فاضلاب راه اندازی شده و همچنین، این شرکت افتخار همکاری با بسیاری از صنایع و نهادهای کشور همچون :

    وزارت نفت
    وزارت علوم
    وزارت بهداشت
    نیروی انتظامی
    سپاه پاسداران

را دارا می باشد که در این راستا توانسته است رضایتمندی کارفرمایان محترم را کسب نماید.

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی تولیدی این شرکت به صورت پرتابل (قابل حمل) بوده و قابلیت ارتقاء و اضافه نمودن ظرفیت به مرور زمان و متناسب با حجم فاضلاب تولیدی را دارا می باشد.

 

  به دلیل مزایای این پکیج های فلزی امروزه در کشور ما بطور گسترده ای از آنها برای تصفیه فاضلاب های بهداشتی- انسانی استفاده می گردد. مهمترین موارد کاربرد این پکیج ها عبارت است از:

1- کارخانجات و کارگاه های صنعتی

2- ساختمان های اداری

3- کمپ های کارگری در کارگاه های ساختمانی

4- مجتمع ها و شهرک های مسکونی

5- بیمارستان ها و مراکز درمانی

6- رستورانها و مجتمع های پذیرایی

7- هتل ها و مراکز اقامتی و تفریحی

 

مزایای استفاده از پکیجهای تصفیه فاضلاب


 به منظور تعیین ظرفیت مورد نیاز دستگاه ابتدا لازم است که حجم فاضلاب بهداشتی روزانه مشخص شود. بدین منظور معمولا از روش ((سرانه تولید فاضلاب)) استفاده می شود. در این روش به ازای هر نفر از افراد تحت پوشش دستگاه حجم مشخصی از فاضلاب (سرانه) در نظرگرفته شده و سپس این مقدار در تعداد افراد تحت پوشش ضرب می شود. برای آگاهی از مقدار سرانه تولید فاضلاب در شرایط مختلف می توانید به اینجا مراجعه فرمایید.

      همچنین مهمترین مزایای پکیج های فلزی عبارتند از:

1- کارایی بسیار بالا در تصفیه فاضلاب مطابق استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست

2- برخورداری از کلیه تجهیزات و سیستم های مورد نیاز تصفیه و عدم نیاز به هیچ گونه لوازم و تجهیزات جانبی دیگر

3- سرعت بالا در ساخت و نصب و راه اندازی

4- پرتابل بودن و امکان جابجایی پکیج حتی پس از نصب و راه اندازی

5- امکان بهره برداری ساده و کم هزینه از پکیج

6- قیمت پایین‌تر در ظرفیتهای 60-5 مترمکعب در شبانه روز نسبت به سیستم های بتنی

7- سهولت ارتقاء ظرفیت پکیج و اعمال هرگونه تغییر حتی در زمان بهره برداری

8- عدم امکان تولید بوی نامطبوع به سبب کارکرد مداوم سیستم‌های هوادهی

9- امکان ساخت در تمامی ابعاد دلخواه با توجه به فضای در دسترس

10- فراوانی کلیه لوازم یدکی پکیج و هزینه کم تعمیر و نگهداری از سیستم

11- سازگاری با آب و هوای اغلب مناطق کشور

12- عدم نیاز به انجام عملیات ساختمانی سنگین در محل اجرای پروژه